2011. december 12., hétfő

Esta es delicioso

Ez a kép a Chris-szel közösen elkészített vacsorá(i)nkat ábrázolja :) Jól néz ki nem?

Már többször említettem, hogy mióta itt vagyok, nem bírok betelni a spanyol konyha ízeivel. A zöldség frissebb, a gyümölcs édesebb vagy a fűszerezés zamatosabb??? Nem tudom. De nap mint nap kipróbálok valami újat, és sosem csalódom. Legyen az frissen megfőzött kagyló, konzervbe préselt rák, vagy fagyasztóból előhúzott tintahal... az ízek harmóniája leírhatatlan. A minap például párolt spenótot ettem "garbanzo" babbal és bundáskenyérrel.... egyszerű recept, teljesen egyszerű hozzávalók és mégis fenomenális íz. A hideg téli reggeleken pedig sosem fogsz csalódni a forrócsokoládéval tálalt fánkszerűségben (chocolate con churros). Szóval elhatároztam, ha hazamegyek viszem magammal az egész spanyol konyhát a család, és remélhetőleg a barátok örömére :) Készítsétek a kést, villát; Eszter elhozza nektek Sevillát :D:D:D (Huhh....... ez egy kicsit üt..... :D de ha már leírtam...... hát leírtam....)

És ha már itt tartunk, nemcsak a spanyol konyha szuper, hanem a magyar is, így hát népszerűsíteni kell valahogy.... Tervezek egy magyar ebédet az iskolában decemberben vagy januárban, de addig is szépen idomítom a spanyol izlelőbimbókat.... először bejglit vittem, múlt héten következett a Raffaello golyó.... Bár ez nem magyar specialitás, elég sokszor készítjük ünnepek/vendéglátás alkalmával. És mivel tudtam, hogy itt még a Raffaello-t sem ismerik, hát készítettem egy jó nagy adaggal, úgy, hogy minden tanárnak jusson (valakinek akár több is:) Elvittem. Megették. Repetáztak..... Elkérték a receptet............ A visszhang: "Esta es delicioso." (a szétosztást követő 2. napon is :)

Múlt hétvégén hosszú hétvége volt: hétfő+kedd szünnap. Így hát kicsit háziasszonyosra fogtam a figurát, és mostam, főztem, sütöttem, takarítottam. Kicsit meg is lepődtem mennyire jó érzés, hogy minden ruhám tiszta, van elég étel a hűtőben és a szobám is rendben van. Sőőőt! Megsütöttem életem első kenyerét: nemcsak szép, de finom is lett :) És azt mondják, az első után a többi kenyér már csak jobb lesz :) ha hazamegyek ezt is viszem magammal (mármint a kenyérsütő tudásom).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése