2012. október 20., szombat

El/Meg/Be köszönő


Meg


Elsőként is hadd köszönjem meg Csudai Eszternek, hogy meghívott a blogra. Remélhetőleg Eszter elgondolása megvalósul, és az én blogbejegyzéseimet sok-sok további Comenius-os beszámolója követi majd. Aki pedig új a blogon, ne restelkedjék elolvasni Eszter írásait, izglamas és tanulságos ugyanis.

El


Ezúttal továbbá megragadnám ama közmondásbeli lehetőséget hogy elköszönjek azoktól a kedves rokonaimtól, barátaimtól és üzletfeleimtől akikkeltől élőben nem adatott meg. Sziasztok!

Be


Végezetül pedig ünepélyes keretek nélkül megnyitom a Portugáliai Comenius blogot, melynek címéül a következő adatik:

Ez egy Portugál dolog

avagy

Uma coisa Portugesa


********

Néhányszó



Tóth István a becsületes nevem. Perbálról jöttem és mesterségem címere AAT, tudniillik Az Angoltanár. Már évek óta tanítottam angolt, amikor először hallottam a Comeniusról, s rögtön tudtam, hogy kell ez nekem. A Comenius ösztöndíjat valószínűleg sokaknak már nem kell bemutatni, akiknek mégis, azoknak röviden annyit, hogy a Comenius olyan, mint az Erasmus, csak tanároknak. A leendő tanárjelöltek többé-kevésbé fél évet tölthetnek el egy európai országban középiskolában tanárasszisztensként tanítva. Feladatuk továbbá, hogy az adott ország  oktatási rendszerét és módszereit megismerjék, illetve, hogy a saját hazájuk nyelvét és kultúráját megismertessék. Ebben a formában a közoktatás kulturális nagykövetei ők, és ebben a formában én is a következő fél évben. Exciting times!

Ebben a blogban tehát szó esik majd tanulási és tanítási tapasztalataimról, Portugáliáról és- álokról, de természetesen a blog középpontjában én leszek, ki más. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése