2011. október 8., szombat

Élménydús hétvége

A tegnapi és a mai nap is csodálatos volt. Egyre többet értek a spanyolból, bár szerintem ha összeszámolnám, naponta órákat töltök spanyol beszéd hallgatással, és csak néhány percet értek meg :) de ez is haladás 6 nap alatt. Tegnap a fizikaórán Galileo Galilei volt a téma, és vittem a gyerekeknek egy jó kis prezit a 16. század fontosabb találmányairól. Este Chrissel felmásztunk a háztetőre, és onnan néztük a naplementét. Magát a napot nem láttuk, csak a fény folyamatos játékát a felhőkön, és az annyira jellemző antennaerdőn. Ugyanis minden ház tetején van legalább egy antenna, és mint valami hosszúcsőrű madarak, meredten néznek általában ugyanabba az irányba. Ezeket már az utcákon sétálva is észrevettem, de itt fenn még viccesebb és még szembetűnőbb volt.


Ha a mai napomnak címet kellene adnom, akkor az alvás és evés napja címet viselné. Annyira jók az itteni ételek, hogy azt nem is tudom szavakba önteni. Táplálkozás terén abszolút pozitívan csalódtam. Bár nem hiszem, hogy a csigát vagy a gyíkot ki fogom próbálni, de ma pl kóstoltam disznóorcát :) egy nagyon finom, puha húsra kell gondolni, enyhén fűszerezve. És ettem kisadag fagyit is, ami kb akkora mint nálunk 3 gombóc...
Rájöttem, hogy este fél kilenckor beülni egy kocsmába még korai, főleg akkor, ha közben csehország spanyolország meccs is van:

Megtapasztaltam azt is, hogy az alig tízéves gyerekek éjjel egy órakor még a bárban ricsajoznak egy asztalnál... ...és ez természetes.
Ma este színházban is voltam :D természetesen mindent értettem... :) mivel Keke huga játszott a darabban, nem lehetett kihagyni.
Utána Vicentével (az  iskolaigazgatóval) és még egy-két tanárral beültünk egy kubai helyre, ahol spanyol tapas-t ettünk. (Aki esetleg nem ismerné, annak leírom, hogy a tapas kis ételnek, étvágygerjesztőnek mondható magyarul. Egy tálon kihoznak kisebb adag ételeket és mindenki vesz belőle, aztán kihoznak egy másik fajtát, és abból is vesznek, és ez így megy több körön át. Delicioso!) Végül meglátogattunk egy bárt, ahol az egyik tanár résztulajdonos, éppen ezért az első kör ital mindenkinek ingyen volt :) Itt egy valódi, igazi, hús-vér torreádornak is bemutatott minket Vicente, aki elmondta, hogy bár bikaviadal már nem lesz, de elmehetünk egy farmra megnézni a bikákat :) Ilymódon szépen lassan, de töltődnek ki programokkal a hétvégék.
Bár ez is egy izgalmas pontja volt a napnak, a csúcspont mégis az volt, amikor Vicente felajánlotta, hogy egy napot szabaddá tesz nekem a héten, mert az nem igazságos, hogy a másik két tanárasszisztensnek van szabad napja nekem pedig nincs (a hétvégén kívül természetesen). Hát nem jó fej? Úgyhogy úgy néz ki, hogy a hétfői napon nem kell majd órát tartanom. Muy bien!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése