2011. november 3., csütörtök

Escuela - un pocito .....

Két hete találtam a helyi könyvtárban (ahová időközben be is íratkoztam) egy szuper természettudományos dokumentumfilm sorozatot az univerzumról/bolygókról és a velük kapcsolatos jelenségekről (How the Universe Works - Discovery Channel). Akkor elhatároztam, hogy nem hagyom a könyvtárban porosodni őket, hanem szépen le fogok játszani a gyerekeknek bizonyos részleteket, mert nagyon jó illusztrációk vannak bennük és érdekes kérdéseket vizsgálnak. Tudtad például hogy a Hold egy 4 és fél milliárd évvel ezelőtti gigantikus ütközés eredménye? Feltehetőleg egy mars méretű bolygó (Tea) ütközött össze a Földdel, és az ütközés következtében leváló kőzetdarabokból formálódott meg a Hold a Föld gravitációjának hatására??? (Elnézést kérek minden humán beállítottságú olvasómtól, de nagy lelkesedésemben muszáj volt írnom erről....) Egyszóval ma megmutattam a gyerekeknek ezt a videót (Holdak), miközben egy kérdőíven egyszerű kérdésekre kellett válaszolniuk. Leírhatatlan, mekkora lelkesedéssel nézték.... (Az interaktív tábla hatalmas vászna pedig csak fokozta az élményt...) A 10 perces videórészlet lejátszása közben az osztállyal szemben ültem, és fürkésztem a tátott szájakat és csodálkozó tekinteteket.... A film után a kérdőív javításakor pedig teljes csendben (!!!) abszolút figyelemmel kísérték a magyarázatomat... Ilyenkor kicsit mindig bepárásodik az alsó és felső szempillám közötti terület.... Mindenesetre egy jó ideig elég hajtóanyagot kaptam a tanításhoz a lelkesedésükből.

Ma már itt volt az ideje, hogy a tanárokat is bevonjuk a környezetvédelmi projektünkkel kapcsolatos terveinkbe. Úgyhogy a bilingual szekcióülés végén felszólaltam mint a tanárasszisztensek szóvivője, és ismertettem a terveinket. Nagy megkönnyebbülésemre minden tanár nagyon együttműködő volt és felajánlották a segítségüket is. Szóval egy lépéssel előrébb a projekt megvalósulása felé. Jelszó: "Act together!"

És ma..... rájöttem a titokra: miért 60 percesek a spanyol tanórák????
Megfejtés: azért, mert mire mindenki előszedi a holmiját, a tanár is befut és a névsorolvasás is megvolt, eltelik minimum 10 perc, vagy inkább 15.... éppenezért az órák reál-időtartama nagy mértékben megegyezik a magyarországi 45 perccel. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése